Vind het antwoord op veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over onze betaalterminal of diensten? Raadpleeg hieronder onze veelgestelde vragen en wellicht staat het antwoord ertussen. Wilt u liever met een van onze medewerkers spreken? Bel dan gerust naar onze helpdesk.

Veelgestelde vragen over de diensten van SEPAY

Welke producten en diensten levert SEPAY?

SEPAY levert diverse producten en diensten voor de zakelijke markt:

  • De mobiele betaaldienst, bestaande uit diverse mobiele betaalautomaten en de bijbehorende transactiediensten.

  • De vaste betaaldienst, bestaande uit diverse vaste betaalautomaten en de bijbehorende transactiediensten.

  • Verhuur van mobiele betaalautomaten voor kortere periodes.

  • Transactiediensten indien u reeds een betaalterminal van een derde partij bezit.

Waar zijn de SEPAY betaaldiensten verkrijgbaar?

U kunt er direct een betaalterminal te bestellen op deze website. De betaalterminal, indien alle benodigde gegevens zijn ontvangen, de volgende werkdag bij u worden bezorgd.

Wilt u een maatwerkofferte voor meerdere betaalautomaten? Dan kunt u een e-mail sturen naar sales@sepay.nl.

Accepteert SEPAY creditcards?

Op al onze automaten zijn Visa en Mastercard standaard gecativeerd. Daarnaast ondersteunen wij ook op alle terminals American Express. Deze dient u wel zelf aan te vragen bij AMEX. Wilt u maaltijdscheques of andere creditcards accepteren? Dan dient u gebruik te maken van onze Plus modellen. Wilt u GEEN creditcards accepteren? Dan kunt u deze optie uitzetten binnen uw persoonlijke pagina.

Wat voor contract sluit ik af met SEPAY?

Bij het afsluiten van onze mobiele of vaste betaaldienst gaat u een contract aan voor 12, 36 of 60 maanden. Indien u aan het einde van uw contract geen gebruik meer wilt maken van onze diensten, dient u drie maanden van te voren uw opzegging schriftelijk ondertekend te verzenden.

Indien wij geen tijdige opzegging hebben ontvangen, wordt uw contract stilzwijgend verlengd met een periode van 12 maanden. Bij tussentijdse contractbeëindiging geldt een afkoopsom van 50% van de verschuldigde abonnementsgelden tot het einde van de formele contractperiode.

Berekent mijn bank bankkosten over de uitgevoerde transacties?

Nee, u betaalt aan uw bank geen transactiekosten. De SEPAY-tarieven zijn inclusief de bankkosten en transactieverwerking.

Wanneer ontvang ik het geld van de elektronische betalingen?

Het geld dat uw klant met een elektronische betaling voldoet, wordt door Equens bij uw klant geïncasseerd en aansluitend naar de SEPAY Derdengelden rekening overgemaakt.

SEPAY stort vervolgens de ontvangen bedragen door naar u als klant. SEPAY stort op iedere werkdag aan haar klanten.

Betalingen die bij u op een vrijdag, zaterdag of zondag worden gedaan, worden door de bank op maandag naar SEPAY gestort en op dinsdag door SEPAY verwerkt. Hierdoor zijn uiterlijk op woensdag uw gelden door SEPAY op uw rekening bijgeschreven.

Betalingen die bij u op maandag t/m donderdag worden gedaan, worden één dag later door Equens naar de SEPAY-rekening overgeschreven en worden uiterlijk de daaropvolgende dag door SEPAY aan u overgemaakt.

Welke tekst komt er op de bankafschriften te staan?

Bij de inschrijving kunt u aangeven welke tekst u vermeld wilt zien op het rekeningafschrift van uw klant. Hiervoor zijn 14 tekens beschikbaar. U kunt bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam opgeven. Naderhand kunt u dit altijd gratis aanpassen via uw ´Mijn SEPAY´-pagina.

SEPAY geeft deze informatie door, zodat uw bank en Equens dit verder kunnen regelen.

Ik wil mijn onderneming verkopen of beëindigen

Indien u uw onderneming wilt verkopen, dan bestaat er de mogelijkheid om uw contract over te dragen aan de nieuwe eigenaar. U kunt dit via de ‘Mijn SEPAY’-pagina regelen. De overnemende partij zal dan de huidige contractperiode overnemen.

Als u uw contract wilt laten beëindigen, dient u het contract op te zeggen en alsnog 50% van de resterende abonnementsgelden aan ons te voldoen.

Hoe factureert SEPAY mijn gemaakte kosten?

Uw SEPAY-kosten worden maandelijks door ons geïncasseerd. In deze incassoronde worden de reguliere (bijvoorbeeld de abonnementskosten) en mogelijk extra gemaakte kosten geïncasseerd (bijvoorbeeld webshop aankopen).

Uw maandelijkse factuur wordt via uw ‘Mijn SEPAY’-pagina elektronisch aangeboden. Indien gewenst kunt u tevens een factuur per post ontvangen. De kosten hiervoor bedragen € 1,85 per factuur.

Als onze incasso niet succesvol is verlopen, dan ontvangt u van ons per brief een aanmaning met een betalingstermijn. U kunt het verschuldigde bedrag onder vermelding van uw debiteur- en factuurnummer alsnog aan ons overmaken.

Als binnen de gestelde termijn geen betaling van u wordt ontvangen, dan volgt een blokkade van uw betaalautomaten en wordt de vordering uit handen gegeven aan Van Arkel Gerechtsdeurwaarders. Er zijn kosten verbonden aan sommaties, blokkades en de-blokkades.

Pas nadat wij de openstaande bedragen van u ontvangen hebben, worden uw betaalautomaten weer geactiveerd. Meer informatie over de blokkade en de-blokkade van betaalautomaten vindt u terug op de ‘Mijn SEPAY’-pagina.

Is een transactiedienst zonder betaalterminal mogelijk?

Ja, indien u in het bezit bent van een andere betaalterminal, dan kunt u de gerelateerde betaaldiensten bij SEPAY onderbrengen. Hiervoor kunt u de SEPAY Transactiedienst gebruiken. Per aan te melden betaalterminal dient u bij de inschrijving het merk, het kassanummer en het controlenummer in te vullen. De maximale doorlooptijd voor het aanvragen van de transactiedienst bedraagt twee werkdagen. Let op: de SEPAY transactiedienst is momenteel niet geschikt voor MPOS-systemen: kleine betaalkastjes die via bluetooth verbinding maken met een smartphone of tablet.

Vraag de transactiedienst aan

Veelgestelde vragen over de betaalautomaten van SEPAY

Hoe snel kan ik de betaalterminal gebruiken?

Als u zich bij ons heeft ingeschreven en wij van u het aanvraagformulier, samen met een geldige kopie van uw legitimatie, een uittreksel van de Kamer van Koophandel (max. zes maanden oud) en een kopie van een bankafschrift (max. drie maanden oud) hebben ontvangen, dan ontvangt u na goedkeuring van de order binnen één werkdag de betaalterminal. Deze is dan direct gereed voor gebruik.

U kunt de vereiste documenten tijdens het bestelproces uploaden of later aan ons versturen per fax of per post. We dienen alle documenten vóór 14.00 uur ontvangen te hebben om de betaalterminal dezelfde dag nog te kunnen versturen.

Stuur de documenten naar:

  • Per mail: orderdesk@sepay.be

  • Per post: SEPAY B.V. Postbus 16761, 2500 BT Den Haag

  • Per fax: 088 – 426 2750

Wordt de betaalterminal mijn eigendom bij een huurcontract?

Indien u een betaalterminal wilt huren, dan blijft de betaalterminal eigendom van SEPAY en dient u deze aan het einde van uw contract binnen twee weken aan SEPAY retour te sturen. Wanneer de betaalterminal niet retour wordt verzonden, zal uiteindelijk het eigendom van de betaalterminal aan u worden overgedragen en zal de vervangingswaarde worden gefactureerd.

In onze Algemene Voorwaarden stellen wij dan ook dat u zich adequaat dient te verzekeren tegen verlies, diefstal en beschadiging van het product. In de praktijk kunt u de betaalterminal het beste opgeven bij uw bestaande verzekering.

Als er onverhoopt iets mocht gebeuren met de terminal, dan zult u gefactureerd worden voor de reparatiekosten of voor de vervangingswaarde van het product.

Kan ik de 'kopie-bon'-functionaliteit uitschakelen?

U kunt momenteel de kopie-bon-functionaliteit nog niet in- of uitschakelen. Deze automaten bieden nu nog standaard twee bonnetjes aan, na iedere transactie. We werken hard aan een software-update waarbij u dit zelf kunt instellen. Wanneer deze software-update beschikbaar komt, is nog niet bekend.

Heb ik een goed netwerkbereik met mijn SEPAY mobiele betaalautomaten ?

De SEPAY Mobiel maakt, bij het uitvoeren van een betaling, verbinding via het Vodafone GPRS-netwerk. Optioneel kunt u kiezen voor een KPN-simkaart. Voor alle telecommunicatienetwerken geldt dat de netwerkdekking in de praktijk kan variëren, afhankelijk van uw locatie en uw omgeving. Ervaart u met uw mobiele betaalterminal een suboptimaal bereik? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Mijn contactloze betaling doet het soms niet. Hoe kan dit?

Bij het uitvoeren van een contactloze betaling is het van belang dat de klant zijn of haar betaalpas in een vloeiende beweging tegen de bovenkant van de betaalterminal aan tikt. U hoort daarna een kort piepje ten teken dat de betaalterminal de kaart heeft gelezen.

Als de afstand tussen de betaalpas en de betaalterminal te groot is, of als de pas tegen de zijkant van de terminal getikt wordt, klinkt er een langere piep en staat er in beeld dat de kaart geweigerd is. Geen zorgen, er is geen betaling gedaan en u kunt het opnieuw proberen door op OK te drukken.

Ik heb geen mobiel bereik op mijn mobiele betaalterminal, wat nu?

Onze betaalautomaten werken op het GPRS netwerk van diverse providers. Het kan zo zijn dat er op uw locatie (tijdelijk) een verminderde dekking is. Graag verzoeken wij u contact op te nemen met onze servicedesk via het nummer 088-426 2700 of door een e-mail naar info@sepay.be te sturen. We zullen dan samen met u het probleem zo snel mogelijk verhelpen.

Hoe draai ik een dagoverzicht uit van mijn transacties op mijn nieuwe betaalterminal?

Als u een nieuwe, zwarte betaalterminal van SEPAY heeft, dan kunt u een totaaloverzicht uitdraaien van de voorgaande dag en de dag van vandaag. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Druk op de MENU knop.

  2. Toets ‘3’ in voor de Rapportages

  3. Toets ‘1’ in om deze te Printen

  4. Toets 0 -> Huidige transacties (vandaag)

  5. Toets 1 ->Vorige transacties (gisteren)

  6. Toets 2 -> Huidige + vorige transacties (beiden)

  7. Tot slot selecteert u de optie ‘0-1’ en daarna drukt u op de groene knop ‘OK’

  8. Uw rapportage wordt nu uitgeprint

Hoe zet ik het geluid van de toetsknoppen aan?

Om het geluid van de toetsknoppen aan te zetten volgt u de volgende stappen:

  1. Druk op de ‘F’-toets

  2. Selecteer de optie ‘0-Telium Manager’

  3. Selecteer de optie ‘5-Initialization’

  4. Selecteer de optie ‘8-Beep On Key’

  5. Selecteer de optie ‘On’ en druk op de groene knop ‘OK’

Staat uw antwoord er niet bij?

Heeft u een vraag over één van onze producten of diensten, maar staat deze hier niet vermeld? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan graag voor u klaar.

Verzenden